I am a material girl...

Det har jag ju förstått med besked. I går flyttade jag lite saker från min lägenhet till mitt andra hem, och samtidigt sorterade jag sakerna mentalt. Tre högar, som alla Hollywood-proffs säger; Keep, Sell, Donate. Idag ska jag börja rent fysiskt. Måste komma igång med att annonsera sakerna på riktigt, och måste alltså först rensa ur bokhyllor med mera. BUHUUUUU!!!
Jag är inte så fäst vid sakerna som sådana, men jag är uppenbarligen en sån person som hänger upp kunskap och minnen på "krokar", och krokarna har i min värld formen av olika saker. Varje grej måste jag fundera kring, och minnas och det tar på riktigt hundra år att gå igenom allt. Antingen så, eller så slänger jag allt av bara farten utan att tänka efter. Men då VET jag att jag kommer slänga viktiga saker...

Hur som helst... Nu är mitt hem tomt på mig och Ginos säng.

Alla frågar mycket om flytten, hur det går och vad som hänt sen sist. Det börjar bli ganska stressande att fortfarande svara att inget hänt, men det går väl bra. Väl... Ja, jag är nervös. Nu är det inte alls långt kvar och vi har nästan inget mer bestämt förutom det faktum att vi ska flytta, vi har inge lägenheter kvar här och ingen dagisplats i något av länderna. Fetkoll, med andra ord...

Nej, nu ska jag sätta igång med allt som ska göras idag. Nummer ett, som varje dag, är att rensa upp detta mayhem som orsakas av en liten grabb som roar sig med hyss när mamma och pappa är sömniga.

Heppåer!

Kommentarer
Postat av: hannie

allt kommer ordna sig, det gör det alltid. grymt att bara fly landet och skapa ett nytt liv. go jonna!

2009-06-17 @ 22:23:50
URL: http://hannie.blogg.se/
Postat av: hannie

allt kommer ordna sig, det gör det alltid. grymt att bara fly landet och skapa ett nytt liv. go jonna!

2009-06-17 @ 22:24:07
URL: http://hannie.blogg.se/
Postat av: stina

det kommer bli hur bra som helst med flytt och nya livet! don't you worry.

2009-06-18 @ 20:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0