Fotodag. Och ytterligare en dag med spenderade pengar.

Jaha, en månad till som pengar går till hyra i Norrköping. Nästa gång får jag min sista hyresavi i alla fall. Konstigt. Det tog lång tid innan någon av oss fick sin första egna lägenhet, och ärligt talat.... It's not all it's cracked up to be.
Hur som helst... Jag har fotat en massa saker idag! Jag har också insett att jag inte förstår mig på alla funktioner här. Men tills jag kommer på dem så finns diverse saker att skåda här: http://photobucket.com/chrisandjoselltheirstuff (får se om den går att klicka på nu, blogg.se vill inte som jag vill. Om inte, så finns länken även här åt höger -->)

Ja, fotandet ja... Det blir lite skumma foton när man ska visa vad man har i sina lådor och skåp. Som den här:


Det har jag i min kökslåda... :D Vid länken finns i alla fall bilder på en massa saker som jag vill bli av med. Bland annat en hel del skor. I morgon ska jag sätta tänderna i att fota alla väskor. För den som inte känner mig så bra så kan jag avslöja att det är mina två passioner, näst efter hår.

Så till det viktiga... Limericktävlingen! Mattias lyckades kanske inte riktigt få till en limerick, jag föreslår en liten läsning på Wikipedia för att komma på rätt spår... (ps. TV'n kostar fem lakan) Hanna drog till med en riktig fräckis, men Stina la ändå ribban högst med sin egenkomponerade limerick om mig. Pluspoäng, vad annars. Fortsätt!!!

Nu ska jag springa över till mannen i (det andra) huset. Vi ska spela Wii. SÅ mycket tycker jag om honom.

Kommentarer
Postat av: Liv

Mattias vill bara vinna första pris i limericktävlingen så han övar här hemma nu! Ska vi börja inskolningen redan alltså? Jag trodde vi bestämt den 1/7 men det funkar för oss imorgon. Lite tufft för vår nya son att börja med att sova borta men ett par timmar går väl bra. (Jag hoppas alla som läser förstår att detta är ett skämt!) Jag ringer imorgon! Nu ska jag sova för jag är trött som f*n...............snark........

2009-05-30 @ 00:01:46
URL: http://pysselliv.blogg.se/
Postat av: Jonna

Det känns tryggt att ex-sonen anpassar sig så bra till sin nya familj! Och vaddå skämt, nu har vi ju räknat med att spara massa pengar på att slippa barnomsorgen i Dublin...

:P

2009-05-31 @ 09:58:51
Postat av: mattiz

I ektorp sitter mattias purken

Och ensam kollar boll på burken



krille till irland drar

med jonna igen bildar par



Då får man ta den där sista (öl)slurken



då jag fick bannor för mina okunskaper i limerickämnet så tog jag jonna på orden och gled in på wikipedia och tillverka sen denna på samma tema som den förra...utlovar mer, har flera på gång!

2009-05-31 @ 22:49:51
URL: http://vivagunners.inc
Postat av: Jonna

Mycket fint Mattias! Ser fram emot mer fin lyrik. :)

2009-06-01 @ 20:55:47
Postat av: mattiz

Det bodde en pojke i Cork

Som flög till sin flicka i York



I York han fria

Till sin flicka Maria



Och nio månader senare kom en stooork

2009-06-02 @ 21:39:08
URL: http://vivagunners.inc

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0