Snart drar vi...

Ni vet hur kändisar ibland skänker sina gamla prylar till välgörenhetsauktioner? De tar någon gammal kofta som säljs för många, många kronor och så går pengarna till något bra. Ungefär så har vi tänkt att den här bloggen ska funka. Vi är inte så kända, har inte så mycket dyrbarheter, men hoppas att någon kanske hittar något intressant att köpa. Eller för all del, vill köpa våra sunkigaste saker för att minnas oss. :)

Ja, och så anledningen då: Den 1/8 2009 är vi hemlösa. Åtminstone i Norrköping. Innan detta datum ska vi ha flyttat till Dublin (hur snyggt är det inte att ha en grön och grönskande blogg om en flytt till Irland!?) och inte nog med det, vi ska ha sålt i princip alla våra saker! Så tanken med bloggen är alltså att dels uppdatera alla intresserade om vad vi pysslar med dessa sista månader, men också för att kunna bli av med saker vi inte kan få med oss.



Vi kommer lägga upp bilder på allt som finns hos oss, så är det bara att tinga det ni vill ha. Bilderna ska jag börja med i morgon, nu ska jag visa Ch min briljanta blogg med tillhörande första inlägg.

Ps. Om ni kommer på några bra limerickar så är det bara att posta på! Det kanske kan finnas ett pris för den bästa...

Kommentarer
Postat av: hannie

hurra för en limerickblogg! (så tolkar jag det) här är den första:

Det bodde en flicka i Gränna

som sin stjärtmuskel så kunde spänna,

att i detta hål

kunde hon strypa en ål

och till och med vässa en penna!



kommer följa er med spänning.

2009-05-26 @ 19:25:49
URL: http://hannie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hurra Hanna! Först ut och snabb som... en ål, kanske? Och tack för ett gott skratt. ;)

2009-05-26 @ 19:29:47
Postat av: Liv

Jag kommer oxå att följa er på er sista tid i Sverige! När ska vi börja inskolningen med Gino? Om han ska bo hos oss måste han inskolas minst 1 månad så den 1/7 blir bra! Eller vad säger ni? :-))

Jag lägger upp er sida som länk på min blogg!

2009-05-26 @ 19:30:27
URL: http://pysselliv.blogg.se/
Postat av: Jonna

Liv: Ja, alltså ni får ju lägga ett bud som alla andra! Vinner ni så kan vi säga att ni får honom 1/7. Men det blir nog dyrt!



(ska genast länka era bloggar. Ska bara hitta hur...)

2009-05-26 @ 19:37:26
Postat av: Liv

Jag börjar budet på 5 kr då! Jag försöker att länka till er sida i mitt senaste inlägg men det går inte. Men till höger i länkarna så går det! J**ligt konstigt!

2009-05-26 @ 20:51:31
URL: http://pysselliv.blogg.se/
Postat av: Liv

Läs mitt senaste inlägg!

2009-05-26 @ 21:45:44
URL: http://pysselliv.blogg.se/
Postat av: stina

det bodde en jonna i öster

som tröttnat på gnälliga röster

hon skrek och hon svor

så till dublin hon for

och med öl släckte ut sina törster



kanske inte jättebra, men lite fin! jag ska också följa er med spänning.

2009-05-26 @ 22:10:17
Postat av: hannie

stina, du är en riktig poet! min är ju inte ens min.

2009-05-26 @ 22:30:55
URL: http://hannie.blogg.se/
Postat av: mattiz

nu när ni peking ska fly

och i Irländska landskap trivas

har ni till mig skaffat nån ny

att om fotboll och öl kivas



pss...vad kostar tv:n??? :)

2009-05-27 @ 00:07:04
URL: http://vivagunners.inc
Postat av: Micha

nu har jag knåpat här =)



En kvinna från Norrtull

gick ut för att få sig ett knull

hon vill ha den där fram inte där bak

o det är ju hennes ensak

o lika faan vaknar hon alltid lika bak..full ;)



pöss gumman!!

2009-05-28 @ 23:06:46
Postat av: Jonna

Micha: Ja du, jag blir nästan generad här... Hahaha! Mycket fin knorr på slutet, absolut uppe i toppen! PÖSS!

2009-05-29 @ 08:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0